Шукати в цьому блозі

неділя, 3 вересня 2017 р.

Перший урок 2017

Миколаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37












Перший урок на тему:
«Поважаю європейські цінності – будую сучасну Україну!»
для учнів 8 класу
Класний керівник: Матвієнко В.В.

















Миколаїв - 2017


Мета:
·        формування загальнолюдських  принципів і норм життєдіяльності людини, суспільства й держави.
·        навчити учнів розуміти грані особистості; розрізняти ознаки самоповаги, власної гідності; усвідомлювати роль цінностей в житті людини;
·        сприяти становленню адекватної самооцінки учня (розуміння себе як цінності, людини з правами, свободами, інтересами);
·        виховувати патріотизм,  формувати гордість за досягнення своєї держави.

Ключові слова: європейські цінності, ціннісне ставлення особистості,  ціннісні орієнтації,  життєві цінності, самореалізація людини
Матеріали та обладнання: папір і маркери,  дошка і крейда, роздатковий матеріал.


   Епіграф:
 МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС...
НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!
                                               Хід уроку
Учитель:  Доброго дня, дорогі діти, шановні батьки! Святково та урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим для всіх учнів і принесе гарні досягнення в навчанні, сформує міцні знання.
Безперечно, найбільш пам’ятними в шкільному житті кожного учня є перший та останній дні навчання. Чому так? Не дивно, адже Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік, а свято Останнього дзвоника – це досягнення, звершення, успіхи.
Вчені вже давно довели, що найкраще і найміцніше людина запам’ятовує ту інформацію, яку почула чи побачила на початку та наприкінці. Мабуть, саме тому такого важливого значення в нашій державі надають Першому уроку в новому навчальному році. Адже саме він стає своєрідним орієнтиром для нас із вами.
Перший урок – незвичайний, бо він не стосується жодного з предметів. Це урок державності, людяності, а сьогодні – це ще й урок нашої з вами соціальної та національної свідомості. І я сподіваюся, ви не залишитеся байдужими до того, про що ми говоритимемо.
Ми з вами живемо в молодій незалежній державі. Нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації, будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить. «Кожна людина народжується для якоїсь справи» – писав Е. Хеменгуей. Справа сучасної молоді – це відродження не тільки незалежної гуманної держави, а й держави щасливих і успішних людей.
    Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності - 26 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― в нашій славній Україні.
    Діти, сучасний  світ – багатомірний, динамічний  і  суперечливий. Це  світ  складних  альтернатив, тривог  і  надій.  Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  практично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих.  Прагнення до європейського рівня життя, європейських цінностей і стандартів визначило європейський вибір нашої країни.
Презентація свого друга
Кожен учень отримує аркуш на якому написані людські якості. Вам потрібно вручити одну якість другу, якому вона відповідає.
терпіння
повага
чесність (правдивість, щирість)
креативність
вимогливість
впевненість у собі
сміливість у відстоюванні своєї думки, поглядів
самоконтроль (стриманість, самодисципліна)
ініціативність
саморозвиток
активність
позитивне настроювання
доброзичливість
толерантність
відповідальність
об’єктивність

Вчитель:  ось ці якості це і є людські цінності.
ЯКІ ЦЕ – ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ? Це те, що ми цінуємо в людині чи суспільстві, заради якого ми діємо, витрачаємо сили, час, гроші, здоров'я, заради якого ми живемо.
Європейські цінності – це загальнолюдські принципи і норми життєдіяльності людини, суспільства й держави. Важливо, що в європейському житті існує повага й прагнення до повного дотримання цих цінностей. Основними нормами й принципами функціонування європейської спільноти є:
Демократія – це такий спосіб управління державою, коли населення має можливість вільно обирати тих, хто ними управляє і піклується про добробут й гарне життя всіх громадян в однаковій мірі. Це свобода слова й вибору, але не вседозволеність. Свобода здійснюється в рамках закону, перед яким всі рівні.

Верховенство права – вся діяльність в державі базується на законах, які всі мають виконувати. Суперечності й спори вирішуються також на основі норм і принципів, що містяться в законах, мирним шляхом.

Рівні умови для всіх, це коли створені умови для всіх, хто бажає, незалежно від статі, віку, національності та віросповідання, вільно навчатися, працювати. Це повага до прав людини – право на життя, здоров’я, освіту, право обирати релігію й мову спілкування.

Побудова суспільства турботи й справедливості – це суспільство, в якому всі піклуються один про одного і поважають один одного. Податки спрямовуються на виплату пенсій, заходи з охорони здоров’я, на допомогу безробітним, забезпечення недієздатних осіб (інвалідів). Цей процес називається «побудова системи соціального захисту», яка має захищати уразливих членів суспільства.

Повага до себе й інших складається з таких цінностей як терпимість, повага та взаєморозуміння.

Повага до етнічних і культурних особливостей є важливим здобутком  ЄС.

Мир. ЄС докладає зусиль для забезпечення миру й стабільності як в середині об’єднання, так і за його межами. Іноді в родині європейських народів трапляються непорозуміння, як в усіх родинах. Але лідери європейських країн вирішують їх мирним шляхом і мирно співпрацюють один з одним заради спільного розвитку. ЄС допомагає підтримувати мир і в сусідніх країнах. ЄС надає найбільшу допомогу біженцям – це особи, що тікають з рідної країни, в якій ведуться війни або конфлікти.

Перегляд відеоролика  «Європа починається з тебе»
Які цінності ви побачили?  Це Європа чи Україна? А чи можемо ми так чинити? Що для цього треба зробити?
Вправа «Інформаційна хвилинка»
Визначено шість ступенів основних європейських цінностей. Я пропоную учням об’єднатися в групи. Шестеро дітей по черзі вибирають  і зачитують одну цінність, потім запрошують учнів до своєї групи.
Перший ступінь – гуманістичне мислення (людина стоїть у центрі подій), латинське слово "humanitas" означає "людяність".
Другий ступінь – раціональність (означає, що раціональне мислення визначається розумом як єдиним джерелом пізнання).
Третій ступінь – секулярність (означає відокремлення політичних і релігійних організацій, політики та релігії, держави і державної церкви).
Четвертий ступінь – правова держава (включає чотири принципи: основні права, розподіл влад, прогнозованість дій держави, механізми безпеки).
П'ятий ступінь – демократія (означає політичний порядок, при якому панування спирається на волю народу і влада підзвітна народові).
Шостий ступінь – права людини як найбільший успіх людського розвитку (вперше рівні права забезпечуються всім людям).
Вправа «Що дані цінності означають для мене»
Життєві цінності можна визначити, використовуючи такий принцип:
• Складіть список того, що робить вас щасливим.
• Проаналізуйте, наскільки кожен пункт для вас життєво важливий? Якщо ви спокійно або зі скрипом можете прожити без цього - викреслюйте.
• Періодично повертайтеся до списку, проводячи його аудит, поки не залишиться п’ять  пунктів.
Це і будуть ті життєві цінності, які визначають ваше життя. Найімовірніше, вони будуть відображати ваш світогляд, який сформувався під впливом оточуючих вас людей і життєвого досвіду.

Цінність
Вибери 10 цінностей, важливих для тебе
З обраних 10 цінностей вибери 5
Спробуй пронумерувати їх за ступенем значимості
Воля



Наполегливість



Відвертість



Скромність



Здатність розуміти



Самоповага



Довіра



Віра



Краса



Терпіння



Сила



Вірність



Любов



Ніжність



Щирість



Життєрадісність



Благополуччя



Уміння спілкуватися



Честь



Гідність



Мудрість



Друзі



Самодисципліна



Незалежність



Рішучість



Прагнення до знань



Здатність мислити



Розум



Доброта



Совість



Багатство



Свобода



Відповідальність



Здоров'я



Гармонія в сім'ї



Цікава робота



Творчість














Питання для обговорення
Яку інформацію для роздумів ви отримали, виконуючи цю вправу?
Чому важливо в житті мати особисті цінності?
Як ви вважаєте, під впливом чого формуються цінності? (Відповідь: сім'я, релігія, культура, друзі, засоби масової інформації тощо.)
Чи змінюються з часом цінності? (Деякі цінності є базовими, центральними;  вони практично не змінюються упродовж життя, інші ж цінності будуть трансформуватися).
Вчитель. Гідна самореалізація людини — мета цивілізаційного розвитку України. Під гідною самореалізацією можна розуміти розкриття життєвого потенціалу людини в тілесному, творчому й духовному вимірах, що робить її креативною, а тому корисною для сучасного інноваційного суспільства. Така самореалізація органічно поєднує індивідуальні та комунікативні можливості людини. Гідна самореалізація означає діяльність, яка не лише розкриває здібності людини, здійснює її цілі й цінності, а й приносить задоволення її потреб та потреб її родини.
    Гідно самореалізована людина є щасливою — і в професії, і в родині, і в соціальному громадянському просторі. Така людина вступає у відносини, здатні створювати відкрите демократичне суспільство, яке не знищує свободу в обмін на "щастя", а робить економічну, політичну, духовну свободу особистості умовою свого розвитку.

(Відео «Україна моя Батьківщина» .
Вправа «Асоціативний кущ»
Кожна дитина відповідає на питання: Що таке “Європа”? Які асоціації у Вас виникають зі словом “Європа”?
Вчитель.
А тепер давайте поговоримо про європейські символи.
Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в     центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість  апостолів І. Христа. (Показують на стенді або на плакаті).
Гімн – «Ода до радості» з 9 симфонії Л. Бетховена

Учитель: Ви бачите перед собою картинку із зображенням одного із українських символів – вишиту сорочку – запишіть на ній 3 якості, які на вашу думку допоможуть нам  стати відомими в Україні та в Європейському Союзі. (учні записують по три якості, озвучують їх).
Бажаю щоб і у вас були присутні такі якості, що допомогли б вам досягти успіху в житті. А ми мандруємо далі.
Вправа «Астролог»
Гарна наша Україна, яскраво сяє вона у сузір’ї Європи. Зараз давайте з вами побудемо в ролі астрологів і напророкуємо нашій Україні прогноз на 2017 – 2018 навчальний рік за такою схемою: «Я – Україна – Європа». У кожного з вас на парті є зірочка, напишіть на ній ваш прогноз на 2017 – 2018 навчальний рік, озвучте і прикріпіть її на нашу зіркову карту.
(діти виходять до дошки, по черзі прикріплюють зірочку)
Як гарно засяяло наше зіркове небо, нехай ваші мрії, побажання, прогнози стануть реальністю. Я переконана, що кожен із вас виросте справжньою людиною, а можливо стане ще й гордістю держави і не тільки!
Вчитель. Завершуючи наш урок, ми можемо сказати, що Україна  складова частина Європи. І доказом цього є рішення Європейського парламенту (червень 2017 року) про надання безвізового режиму для громадян України. Президент П. О. Порошенко зазначив, що «це рішення для нас, українців, є символом приналежності нашої країни до спільного європейського цивілізаційного простору».   
       Ми повернули сьогодні наш шкільний глобус і крізь сітку меридіанів і паралелей побачили, чим багата наша держава і що вона може із впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо може зробити вагомий внесок у розбудову нової об’єднаної Європи.
    А ось ці журавлики нехай несуть мир і злагоду у взаємопорозумінні між Україною і країнами Європи.

(Учитель роздає дітям символічні паперові журавлики)

(Відео, аудіозапис пісні «Молитва за Україну»)

Підсумок. Дорогі учні, бажаю добре вчитися, аби згодом свої знання віддати нашій рідній  Україні. Я переконана, що наша держава може з впевненістю просуватися до єдиного європейського простору, бо здатна зробити вагомий внесок у розбудову нової об'єднаної Європи. Наше місце — в Європейському Союзі. Наша мета — Україна в Об'єднаній Європі. У Європі — історичний шанс України розкрити свої можливості. Кожен крок до Європи — це нові можливості для мільйонів українців.  Ми — вже не «узбіччя» Європи. Ми знаходимося у центрі Європи, і  лише в єдності сила Європи.

Вправа «Інформаційна хвилинка»

Перший ступінь – гуманістичне мислення (людина стоїть у центрі подій), латинське слово "humanitas" означає "людяність".
Другий ступінь – раціональність (означає, що раціональне мислення визначається розумом як єдиним джерелом пізнання).
Третій ступінь – секулярність (означає відокремлення політичних і релігійних організацій, політики та релігії, держави і державної церкви).
Четвертий ступінь – правова держава (включає чотири принципи: основні права, розподіл влад, прогнозованість дій держави, механізми безпеки).
П'ятий ступінь – демократія (означає політичний порядок, при якому панування спирається на волю народу і влада підзвітна народові).
Шостий ступінь – права людини як найбільший успіх людського розвитку (вперше рівні права забезпечуються всім людям).


Немає коментарів:

Дописати коментар